Finsktalande innesäljare till Customer Care, Atea Logistics

Om oss
Inpeople är en HRM-partner till många av Sydostregionens mest framgångsrika företag. Vi erbjuder rekrytering, personaluthyrning och organisationsutveckling inom alla personalkategorier. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och ett perfekt resultat. Vi har huvudkontor i Växjö och cirka 150 anställda. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Om företaget
Ateakoncernen, med verksamheter i Norden och Baltikum, har 6 800 medarbetare och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Atea Logistics AB, koncernens logistikföretag med huvudkontor i Växjö, har en omsättning ca 5 miljarder svenska kronor och är ca 200 anställda. För mer information se www.atea.com.

Dina arbetsuppgifter
Till avdelningen för Customer Care söker vi nu en serviceinriktad och organiserad innesäljare. Customer Care består idag av 16 medarbetare som utgör kontaktvägen in till Atea Logistics för samtliga koncernens nordiska kunder. Customer Care hanterar bland annat frågor gällande kundorder, pris, rådgivning, retur och reklamation. Customer Care ansvarar även för förvaltning av våra större kunder och projekt för att optimera och bidra till en god kundupplevelse. I rollen som innesäljare arbetar du med planering av inkommande beställningar, leveransbevakning, order annullering/justering, K-lagerhantering, kolli- och trackinginformation, hanterar orderstopp, har kunddialog med Ateas säljbolag samt mail, telefon och chatt. Tjänsten löper på heltid och förväntas starta omgående. Anställningen kommer initalt att ske via Inpeople och för rätt person finns goda möjligheter till anställing på Atea Logistics,

Din profil
Du som söker har stor social kompetens och trivs i mötet med olika människor. Du trivs med att jobba i team men du är också självgående och duktig på att ta egna initiativ. Ditt arbetssätt är organiserat och strukturerat och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du pratar flytande finska och svenska, och har dessutom goda kunskaper i engelska. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!


Kontaktperson: Josefin Gustavsson
Tjänst: Innesäljare
Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Ort: Växjö
Publiceringsdatum: 2017-10-08
Sök jobbet