Advisor till Customer Service Secondline DHL Freight

Dina arbetsuppgifter
Som advisor får du en utvecklande och spännande roll i DHL Freights Secondlineteam. Du ansvarar för att hantera olika typer av ärenden och frågor från DHL:s kunder. Du arbetar med återkoppling till såväl kunder som kollegor och du fungerar som en supportfunktion till övriga team på DHL. Rollen innebär mycket kundkontakt och du har också ett nära samarbete med övriga funktioner på DHL. Uppdraget startar i april och pågår till slutet av augusti initialt. För rätt person kan förlängning vara aktuellt. Uppdraget löper på heltid där du arbetar vardagar mellan kl. 08.00 – 17.00.

Din profil
Du som söker tar med stort driv och engagemang dig an en ny utmaning. Din arbetsmoral är hög och du har inställningen att ingenting är omöjligt. Du trivs med att ta ansvar och är lyhörd inför din omgivning. Du har ett sinne för ordning och reda och bemöter alltid kunden på ett trevligt och professionellt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lägst gymnasieutbildning, god datavana och förmåga att enkelt sätta dig in i nya affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form. Då koncernsspråket är engelska behärskar du såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen!

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg-och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är cirka 120 medarbetare placerade i trevliga lokaler på Arabygatan 80 i Växjö. Vi hanterar förfrågningar både via telefon och mail från kunder belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss.

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 200 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Kontaktperson: Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747672
Tjänst: Advisor Secondline
Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning
Ort: Växjö
Publiceringsdatum: 2019-02-05
Sök jobbet