Ekonomisk administratör till Atea Sverige

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund Atea Sverige söker vi nu en administratör för tidsbegränsat uppdrag med möjlighet till tillsvidareanställning. I rollen som administratör kommer du främst att jobba med kundadministration. Du kommer även att arbeta med ekonomisk administration t.ex. krediteringar, hantering av priser och ekonomisk rapportering. Önskvärd start är omgående och uppdraget löper tills våren 2020 med möjlighet till förlängning.

Din profil
Du som söker har någon typ av ekonomiutbildning på högskolenivå alternativt har tillägnat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande samt kunskap i Excel. Som person är du analytisk och ansvarstagande. Du trivs i att fatta beslut och arbetar effektivt i allt du tar dig för. Utöver detta har du ett naturligt driv och gillar att jobba med ständiga förbättringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 900 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 32,4 miljarder norska kronor 2017 och är noterad på Oslo Börs. I Sverige är vi 2 400 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Omkring 1 400 av oss är konsulter.

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Kontaktperson: Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747276
Tjänst: Administratör
Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Ort: Växjö
Publiceringsdatum: 2019-04-14
Sök jobbet