Innesäljare/Koordinator till Customer Care, Atea Logistics

Dina arbetsuppgifter
Till avdelningen för Customer Care söker vi nu en serviceinriktad och organiserad innesäljare/koordinator. Customer Care består idag av 17 medarbetare som utgör kontaktvägen in till Atea Logistics för samtliga koncernens nordiska kunder. Customer Care hanterar bland annat frågor gällande kundorder, pris, rådgivning, retur och reklamation. Customer Care ansvarar även för förvaltning av våra större kunder och projekt för att optimera och bidra till en god kundupplevelse. I rollen som innesäljare/koordinator arbetar du med planering av inkommande beställningar, leveransbevakning, order annullering/justering, K-lagerhantering, kolli- och trackinginformation, hanterar orderstopp, har kunddialog med Ateas säljbolag samt mail, telefon och chatt. Tjänsten löper på heltid och förväntas starta så snart som möjligt. Anställningen kommer initialt att ske via Inpeople och för rätt person finns möjligheter till anställning på Atea Logistics.

Din profil
Du som söker har stor social kompetens och trivs i mötet med människor. Du tycker om att jobba i team samtidigt som du också är självgående och duktig på att ta egna initiativ och eget ansvar. Ditt arbetssätt är organiserat och strukturerat och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Ateakoncernen, med verksamheter i Norden och Baltikum, har 6 800 medarbetare och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Atea Logistics AB, koncernens logistikföretag med huvudkontor i Växjö, har en omsättning ca 5 miljarder svenska kronor och är ca 200 anställda. För mer information se www.atea.com.

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Kontaktpersoner: Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747672
Josefin Gustavsson, 0470-747670
Tjänst: Innesäljare
Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Ort: Växjö
Publiceringsdatum: 2019-04-14
Sök jobbet