Administratör till Atea med start i september

Dina arbetsuppgifter
Till avdelningen Sales Admin söker vi nu en serviceinriktad och noggrann administratör för tidsbegränsat uppdrag med chans till förlängning. Avdelningen ansvarar för underhåll och uppdatering av Atea Logistics artikelregister, validering och uppdatering av avtal samt validering av inkommande order. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår; orderhantering, planering av inkommande order samt hantering av orderstopp innan skarp order. Du har daglig kontakt med kunder, leverantörer samt övriga funktioner inom Atea Logistics. Kontakten sker via mail och telefon. Uppdraget startar i början av september och är tidsbegränsat till januari 2020. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.

Din profil
Vi söker dig som har god social kompetens och trivs i mötet med olika människor. Du trivs med att jobba i team men är också självgående och duktig på att ta egna initiativ. Du arbetar organiserat och strukturerat samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete. Har du dessutom erfarenhet av större affärssystem samt är van vid att arbeta i Microsoft Office (framförallt Excel) är detta meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen!

Om företaget
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 900 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 32,4 miljarder norska kronor 2017 och är noterad på Oslo Börs. I Sverige är vi 2 400 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Omkring 1 400 av oss är konsulter.

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Kontaktperson: Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747672
Tjänst: Administratör
Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning
Ort: Växjö
Publiceringsdatum: 2019-06-02
Sök jobbet