Administratör till Atea Logistics

Dina arbetsuppgifter
Till avdelningen för Sales Admin på Atea Logistics söker vi nu en administratör. Avdelningen ansvarar för underhåll och uppdatering av Atea Logistics artikelregister, validering och uppdatering av avtal samt validering av inkommande order. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår - validering och uppdatering av avtal (säkerställa giltighet avseende kund, pris och datum innan avtalen uppdateras i affärssystemet). - Uppdatering av register och tabellregelverk i affärssystemet och övriga sidosystem - Svara på prisfrågor - Administrera kundorders Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du också att få möjlighet att jobba med övriga förekommande arbetsuppgifter för artikelregister. Du har daglig kontakt med kunder, leverantörer och övriga funktioner i Atea Logistics. Kontakten sker via e-post och telefon. Uppdraget löper på heltid fram till minst 28/5 2021 med chans till förlängning. Placeringsort är Växjö och tillträde är omgående.

Din profil
Vi söker dig som har en stor social kompetens och trivs i mötet med olika människor. Du trivs med att jobba i team men du är också självgående och duktig på att ta egna initiativ. Ditt arbetssätt är organiserat och strukturerat och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete. Har du dessutom erfarenhet av större affärssystem samt är van att jobba i Microsoft Office, framförallt Excel, är det meriterande. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen!

Om företaget
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 900 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 32,4 miljarder norska kronor 2017 och är noterad på Oslo Börs. I Sverige är vi 2 400 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Omkring 1 400 av oss är konsulter.

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Kontaktperson: Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747276
Tjänst: Administratör
Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning
Ort: Växjö
Publiceringsdatum: 2020-03-22
Sök jobbet