Inpeople får toppbetyg av sina kunder

Att arbeta långsiktigt med kundnöjdhet lönar sig, det är vi på Inpeople ett bra exempel på. I en undersökning som gjordes under 2019 fick Inpeople toppbetyg av våra kunder. Samtidigt har koncernen vuxit från 65 till närmare 100 Mkr i omsättning.

Varje år genomför Svenskt Kvalitetsindex en oberoende undersökning av hur nöjda kunderna är med bemanningsföretagen i Sverige. Undersökningen visar att Inpeoples kunder är mycket nöjda och i många kategorier är betyget en bra bit över branschgenomsnittet. Där branschens totala kundnöjdhet ligger på index 69,3 har Inpeople ett jämförbart index på 79,4, ett av de högsta resultaten i Sverige. Några kategorier där betygen är extra höga är service, produktkvalitet och prisvärdhet. 

 Fantastiskt roligt att vi får så fina betyg av våra kunder. Även om vi någonstans vet att vi gör ett bra jobb så blir det en bekräftelse på att vårt arbete ger resultat och att vi prioriterar rätt saker, säger Josefin Gustavsson, personalchef på Inpeople i Växjö. 

 

Glädjande betyg för Inpeoples personal. 

 

2020 firar Inpeople tio år. Sedan starten i Växjö har företaget haft en framgångsrik utveckling i sydostregionen. Efterfrågan på nischade premiumtjänster inom rekrytering och personaluthyrning har ökat och sedan drygt ett år tillbaka finns även ett kontor i nordöstra Skåne.

Värde för kunden
Under 2019 har Inpeople hjälpt runt 600 personer in i arbete, vilket har gett en femtioprocentig ökning av omsättningen. Men undersökningen bekräftar att det inte är fokus på volym och omsättning som ger bäst resultat när det gäller att göra kunderna nöjda. Företaget har istället valt att jobba värderingsstyrt och målmedvetet för att säkerställa en hög nivå på sin leverans till kunderna.

Vi har jobbat värderingsstyrt sedan företaget grundades och vågat satsa på kvalitet fullt ut. Nu tio år senare kan vi konstatera att det var ett lyckat recept, säger Josefin.

I dagsläget har Inpeople över 250 anställda och är en av regionens största arbetsgivare. Det fina resultatet i kundundersökningen har triggat Inpeople att höja ribban ännu mer.

Det finns alltid saker man kan förbättra. Under nästa år kommer vi att lägga extra kraft på hållbarhetsfrågor, något som är viktigt för både oss och våra kunder.

Josefin Gustavsson, personalchef på Inpeople

Läs artikeln om Inpeople, publicerad i Smålandsposten 20/12 (om du är prenumerant): Växjöföretaget har anställt 600 under 2019